Zakochaj się w kaszy na jesień…

Polska złota jesień jest idealnym okresem, aby do swojej diety wprowadzić coś nowego. Powoli żegnamy się z obfitością kolorowych i orzeźwiających owoców i warzyw, ustępując miejsca produktom o stonowanych, ciepłych barwach i rozgrzewających właściwościach… Jesień to też czas, kiedy zmienia się technika przygotowania posiłków. Ograniczamy spożycie produktów surowych na rzecz gotowanych. A ponieważ zależy nam zarówno na smaku, ale także na wartościach odżywczych, warto w tym czasie zwrócić uwagę na wciąż niedoceniane KASZE. Według badania zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry w lutym 2013 roku. Kasza spożywana jest średnio 2-3 razy w miesiącu (to bardzo rzadko ! :( )

Ze wszystkich produktów zbożowych to właśnie kasze dostarczają najwięcej błonnika i składników mineralnych, spowodowane jest to ich minimalnym przetworzeniem. Proces przystosowania kaszy do spożycia, polega jedynie na usunięciu z ziaren zboża części niejadalnych (najcenniejsze części pod względem wartości odżywczych, czyli łuska i zarodek, pozostają nienaruszone) oraz ich obróbka termiczna. Jest to produkt w 100% naturalny, bez konserwantów, barwników, polepszaczy.

Bardzo dużą zaletą jest fakt, iż zawarte w kaszy węglowodany złożone rozkładają się powoli, dzięki czemu przez długi czas dostarczają naszym komórkom energii, przez co nie czujemy głodu i jesteśmy w stanie kontrolować ochotę na niezdrowe przekąski. Kasze, zwłaszcza gruboziarniste (pęczak, gryczana), zawierające znaczne ilości błonnika, nie powodują drastycznego wzrostu glikemii poposiłkowej, dlatego polecane są cukrzykom i osobom odchudzającym się.

Kasze dostarczają wielu cennych składników mineralnych i witamin. Są dobrym źródłem magnezu, cynku, żelaza, potasu i witamin z grupy B. Dzięki wysokiej zawartości tych składników, mogą zapobiegać pogorszeniu koncentracji, łamliwości włosów i paznokci, rozdrażnieniu, bezsenności, bolesnym skurczom mięśni.

Wyróżniamy następujące rodzaje kasz rodzimych:
• kaszę jęczmienną (ziarno jęczmienia)
• kaszę gryczaną (ziarno gryki)
• kaszę owsianą (ziarno owsa)
• kaszę mannę (ziarno pszenicy)
• kaszę kus-kus (ziarno pszenicy)
• kaszę jaglaną (ziarno prosa)
• kaszę kukurydzianą (ziarno kukurydzy)

Oprócz kasz, warto również zwrócić uwagę na rośliny, które bardzo często są z nimi mylone – komosę ryżową (Quinoa) oraz amarantus. Zaliczane są do grupy pseudo-zbóż, czyli ziaren niebędących zbożami, ale zawierających dużą ilość skrobi. Pod względem żywieniowym są niezwykle cennymi roślinami. Zawierają duże ilości składników mineralnych i witamin, są dobrym źródłem białka wysokiej jakości.

Zachęcamy do eksperymentów w kuchni i wzbogacenia swojego codziennego menu w kasze. Tymczasem już niebawem będziecie mogli spróbować naszych jesiennych hitów (z kaszą w roli głównej) w specjalnej ofercie Party Fit Line.

Komentarze

Podobne wpisy

0

Zdrowe odżywianie we współczesnych czasach

Na pierwszy ogień ruszymy z tematem dość drażliwym, ale niezwykle ważnym … czyli jak nie zwariować we współczesnym świecie zdrowego odżywiania…
0

Przepisy: krem z buraka z sezamem

W na chłodne marcowe wieczory polecamy aromatyczny krem z buraka z prażonym sezamem.
0

Szybkie karnawałowe przekąski

Karnawał trwa...Gwarancją udanego karnawałowego przyjęcia jest nie tylko dobra muzyka i doborowe towarzystwo, ale również ciekawe przekąski. Lekkie, smaczne, a co najważniejsze - łatwe w przygotowaniu! Mamy dla Was kilka propozycji które idealnie sprawdzą się w przypadku każdej imprezy :)
(C) 2019 Party. Kanapki Warszawa, Bankiety, Catering Warszawa, Torty okazjonalne Warszawa. Polityka prywatności. Działania CSR