“Super Foods” – co to takiego? I dlaczego jest takie super ?

Wiadomo nie od dziś, że odpowiednio zbilansowana dieta jest podstawowym elementem zdrowego stylu życia. Wykorzystując dostępną wiedzę, można znacznie zminimalizować zagrożenia związane z coraz powszechniej występującymi chorobami cywilizacyjnymi. Zanieczyszczone środowisko połączone z życiem w ciągłym stresie i pośpiechu wymusza na nas poszukiwanie produktów pełnowartościowych, zawierających w niewielkich ilościach jak największą zawartość witamin, składników mineralnych, antyoksydantów, aminokwasów oraz zmusza nas do dokładniejszego analizowania codziennego jadłospisu.

W odpowiedzi na potrzeby współczesnego świata coraz więcej uwagi poświęcamy produktom, określanych wspólnym mianem „super foods”.

Ta zagadkowo brzmiąca nazwa skrywa za sobą nic innego, jak produkty zawierające składnik lub grupę składników, mających szczególne właściwości prozdrowotne, w ilościach które wywołują potwierdzony naukowo, pozytywny wpływ na nasz organizm. Jest ich naprawdę dużo, a każdy z nich posiada nieocenione własności. Do grupy „super foods” zaliczamy zarówno te produkty, które znane są nam bardzo dobrze od dawna jak i takie, których właściwości zostały odkryte stosunkowo niedawno. Wiele z nich ma potężny potencjał antyoksydacyjny, neutralizujący działanie wolnych rodników. A im więcej „grzeszymy” w swoim trybie życia, tym większej ochrony potrzebujemy.
Włączenie „super foods” do diety jest idealną alternatywą dla syntetycznych suplementów. Ich naturalne pochodzenie oraz wysoka biodostępność zawartych w nich składników odżywczych, zwiększa powodzenie naszych starań o zdrowie i dobre samopoczucie. Można wprowadzić je do codziennych posiłków bez większego problemu, ponieważ już niewielka ilość może wywołać pozytywny efekt.

Lista super foods jest bardzo długa, jednak niektóre z nich zasługują na szczególną uwagę. Są to m.in.:
Natka pietruszki – przez wielu niedoceniana, niepozorna roślina, wykorzystywana zazwyczaj, jako przyprawa, w swoich drobnych zielonych listkach zawiera prawdziwe bogactwo odżywcze. Jedna łyżka stołowa natki pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, dostarczając przy tym znacznej ilości witaminy A i składników mineralnych. Pietruszka dodatkowo wspomaga procesy trawienne, pobudza do pracy wątrobę oraz układ moczowy.

Spirulina – pod tą nazwą kryje się niebieskozielona mikroalga o wysokich właściwościach odżywczych. Głównym składnikiem, dzięki któremu zaliczana jest do super żywności jest duża zawartość białka, ponieważ stanowi ono aż 70% produktu – stąd też spirulina jest uznawana za jeden z najlepszych źródeł białka na świecie. Poza tym spirulina obfituje w witaminę A, C, D, E, K, witaminy z grupy B, magnez, wapń, żelazo oraz beta karoten.

Jagody goi – są to owoce o czerwonej barwie i delikatnej strukturze, zawierające znaczne ilości witaminy C.  Obfitują w witaminę A, B1, B2, B6, E oraz wapń, potas, żelazo, selen, cynk, sód. Bogactwo Goi stanowią też flawonoidy, aminokwasy oraz antyoksydanty, które zapobiegają wczesnemu starzeniu się organizmu oraz chronią przed nowotworami.

Zielone warzywa (w tym szpinak, jarmuż, brokuły, seler naciowy)- są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, enzymów oraz wielu witamin i składników mineralnych. Ta grupa produktów ma działanie oczyszczające krew, wspiera działanie mózgu, układu nerwowego oraz pokarmowego.

Młody jęczmień (trawa jęczmienna) – ma silne właściwości przeciwutleniające, co warunkuje jego działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwwirusowe. Wysoka zawartość chlorofilu sprzyja odkwaszeniu organizmu, zapewniając równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Młody jęczmień oprócz bogactwa witamin i składników mineralnych, jest także źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie i obniża stężenie cholesterolu we krwi. Ponadto w zielonym jęczmieniu występują frakcje błonnika nierozpuszczalnego warunkujące korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego i zmniejszające ryzyko nowotworu jelita grubego.

Awokado – pełne witaminy E, K, H, PP, potasu, kwasu foliowego i nienasyconych tłuszczy. Wzmacnia krążenie i serce. Obniża poziom złego cholesterolu, pomaga wyregulować rytm serca i ciśnienie tętnicze.

Siemię lniane – jest jednym z najbogatszych w kwasy omega-3 produktów spożywczych.

Produkty te są wygodne w użyciu. Wystarczy łyżeczka spiruliny lub natki pietruszki, garść jagód goji lub kilka listków jarmużu, aby przy systematycznym stosowaniu wzmocnić odporność, odżywić organizm, poprawić kondycję skóry, włosów paznokci, a nawet zapobiec procesom nowotworowym. Zawsze łatwiej jest zapobiegać niż leczyć, więc warto spróbować na własnej skórze jak wiele może zmienić niewielka zmiana w diecie 🙂

A wszystkich tych, którzy chcą zrobić pierwszy krok i przetestować działanie super foods zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą ofertą:

https://www.party.com.pl/specialoffer/kolorowe-koktajle-pelne-witamin/

Komentarze

Podobne wpisy

0

Awokado w diecie – przepis na zdrowie.

Zastanawialiście się kiedyś co jeść, aby dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych? Niestety nie ma na to prostej reguły. Najważniejsze jest, aby nasze posiłki były zróżnicowane, jak najmniej przetworzone oraz aby uwzględniały produkty dostępne sezonowo. W ten sposób można najłatwiej uniknąć wszelkich niedoborów oraz cieszyć się dobrym zdrowiem.
0

Sztuka tworzenia eventu…

Oprócz informacji związanych z różnymi aspektami jedzenia, mamy zamiar uchylić Wam również rąbka tajemnicy z dziedziny kompleksowej organizacji eventów.
Postaramy się przybliżyć Wam wszystko to, co jest najważniejsze podczas planowania imprez oraz zdradzić, z jakimi przeciwnościami losu musimy zmagać się każdego dnia :)
0

Zakochaj się w kaszy na jesień…

Polska złota jesień jest idealnym okresem, aby do swojej diety wprowadzić coś nowego. Powoli żegnamy się z obfitością kolorowych i orzeźwiających owoców i warzyw, ustępując miejsca produktom o stonowanych, ciepłych barwach i rozgrzewających właściwościach… Jesień to też czas, kiedy zmienia się technika przygotowania posiłków. Ograniczamy spożycie produktów surowych na rzecz gotowanych. A ponieważ zależy nam zarówno na smaku, ale także na wartościach odżywczych, warto w tym czasie zwrócić uwagę na wciąż niedoceniane KASZE. Według badania zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry w lutym 2013 roku. Kasza spożywana jest średnio 2-3 razy w miesiącu (to bardzo rzadko ! :( )
(C) 2019 Party. Kanapki Warszawa, Bankiety, Catering Warszawa, Torty okazjonalne Warszawa. Polityka prywatności. Działania CSR