Jak wzmocnić odporność organizmu?

        Jesień i zima to specyficzny okres, w którym nasz organizm narażony jest na różnego rodzaju infekcje. Jednym ze sposobów na wzmocnienie odporności w tym czasie, jest stosowanie odpowiedniej diety.

Podpowiemy Wam co i jak jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem.

 

Prawidłowe odżywianie znacząco wpływa na działanie układu odpornościowego. Wchłanianie składników odżywczych odbywa się w jelitach, dlatego szczególne znaczenie ma nie tylko sam pokarm, ale także odpowiednie nawyki żywieniowe.

  1. Jedz posiłki regularnie, 4-5 razy dziennie, zadbaj o odpowiednie zapotrzebowanie energetyczne – w tym okresie warto zrezygnować z odchudzania, ponieważ niedobory energetyczne mogą dodatkowo osłabiać organizm.
  2. Dbaj o nawodnienie organizmu (min. 2 l płynów dziennie) – zapewniając odpowiednie środowisko dla reakcji biochemicznych zachodzących w organizmie oraz odpowiednie nawilżenie tkanek.
  3. Nie zapominaj o aktywności fizycznej, która pobudza organizm do działania.
  4. Wysypiaj się! Sen jest niezbędnym elementem regeneracji organizmu.

Założeniem diety na wzmocnienie układu immunologicznego jest dostarczenie witamin niezbędnych do prawidłowego wzrostu oraz utrzymania aktywności komórek odpornościowych. Ich zadanie polega również na wzmocnieniu naczyń krwionośnych, układu nerwowego i naturalnych barier ochronnych: skóry i błon śluzowych. Najważniejsze z punktu widzenia odporności są witaminy: C, A, E, D, B.

Aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość tych witamin powinniśmy do swojej diety wprowadzić zwiększoną ilość owoców i warzyw – duże ilości witaminy C znajdziemy w papryce, natce pietruszki, cytrusach, witamina B znajduje się w roślinach strączkowych, orzechach i pestkach, jajach. Witaminy A, D i E są natomiast rozpuszczalne w tłuszczach dlatego największą ich zawartość mają produkty takie jak-  oliwa z oliwek, oleje roślinne, orzechy, pestki, tłuste ryby.

Ważne jest również uzupełnianie diety w składniki mineralne takie jak selen, cynk i żelazo – tu z pomocą przychodzą orzechy brazylijskie, ciecierzyca, pietruszka, czerwone mięso, buraki.

Dodatkowo zaleca się stosowanie przypraw – zwłaszcza imbiru, kurkumy, czosnku.

W zimie warto wprowadzić do diety zupy oraz koktajle owocowo-warzywne, które stanowią naturalną bombę witaminową i są bardzo proste w przygotowaniu.

Jeśli nie macie czasu na przygotowanie pełnowartościowych posiłków, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty cateringowej 😉 Znajdziecie w niej nie tylko pyszne posiłki ale również bardzo duży wybór koktajli i smoothie!

Komentarze

Podobne wpisy

0

Przepisy: deser chia z truskawkami

Ponieważ wiosna i lato to idealny okres na uzupełnienie niezbędnych witamin za pomocą diety, podrzucamy Wam prosty przepis na pyszny i zdrowy deser z dodatkiem świeżych owoców <3
0

Produkty sezonowe

Przed nami lato… To idealny czas, aby naładować witaminowe akumulatory na resztę roku!

Sposób na to jest prosty – produkty sezonowe!
0

Zdrowe odżywianie we współczesnych czasach

Na pierwszy ogień ruszymy z tematem dość drażliwym, ale niezwykle ważnym … czyli jak nie zwariować we współczesnym świecie zdrowego odżywiania…
(C) 2019 Party. Kanapki Warszawa, Bankiety, Catering Warszawa, Torty okazjonalne Warszawa. Polityka prywatności. Działania CSR