Awokado w diecie – przepis na zdrowie.

Zastanawialiście się kiedyś co jeść, aby dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych? Niestety nie ma na to prostej reguły. Najważniejsze jest, aby nasze posiłki były zróżnicowane, jak najmniej przetworzone oraz aby uwzględniały produkty dostępne sezonowo. W ten sposób można najłatwiej uniknąć wszelkich niedoborów oraz cieszyć się dobrym zdrowiem.

 

Oczywiście są takie produkty, które szczególnie warto włączyć do swojej diety.

Jednym z nich jest AWOKADO.

Wartości odżywcze  

Pierwsza rzecz, którą warto wiedzieć to to, że awokado jest owocem i w przeciwieństwie do większości popularnych owoców, zawiera bardzo niewielką ilość cukrów prostych. Awokado w diecie jest natomiast bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych ( Omega-9) oraz kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Są to tłuszcze regulujące poziom cholesterolu w organizmie, ułatwiające wchłanianie składników odżywczych, odpowiadają również za prawidłowe funkcjonowanie kluczowych organów w organizmie, czyli mózgu i serca.

Dodatkowo awokado w diecie jest bogatym źródłem potasu, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach – E i A oraz witamin z grupy B

Wpływ na zdrowie

Wzrastająca popularność awokado przyczyniła się do prowadzenia coraz większej ilości badań na temat jego dobroczynnego wpływu na organizm. Istnieje wiele dowodów na to, że awokado ma właściwości antynowotworowe, zapobiega starzeniu się komórek organizmu, ma pozytywny wpływ na samopoczucie osób chorych na cukrzycę, obniża poziom złego cholesterolu (LDL) we krwi.

Pestka awokado

Ciekawy jest również fakt, że w przeciwieństwie do innych pestek owoców, np. wiśni, pestka awokado jest całkowicie bezpieczna dla zdrowia i nietoksyczna. Co więcej zawiera bardzo dużą ilość antyoksydantów (nawet do 70% wartości znajdującej się w całym awokado) oraz znaczną ilość błonnika. Jeśli więc zdecydujemy się włączyć pestkę awokado do jadłospisu, musimy ją wysuszyć (przez ok. 2-3) dni, a następnie drobno zetrzeć.

Zastosowanie w kuchni

Awokado ze względu na swój neutralny smak ma bardzo szerokie zastosowanie w kuchni. Świetnie smakuje z wyrazistymi dodatkami takimi jak szynka parmeńska, chili, ser feta, jajka, pieczone mięsa i ryby. Z uwagi na konsystencję świetnie nadaje się do przygotowania past i koktajli. Może również zastępować masło w diecie wegańskiej lub wegetariańskiej.

Jeśli więc nie próbowaliście do tej pory awokado lub nie jesteście zwolennikami jego smaku – zachęcamy mimo wszystko do eksperymentowania, bo naprawdę warto!

W naszej ofercie dostępnych jest wiele przekąsek oraz sałatek z dodatkiem awokado. Zapytajcie o nie handlowców przy składaniu zamówienia, a gwarantujemy, że nie pożałujecie 🙂

 

 

Komentarze

Podobne wpisy

0

Nalewki domowe

Jak Polska długa i szeroka tyle różnych przepisów na produkcję domowych alkoholi i nalewek. Są idealnym dodatkiem do gorącej, zimowej herbaty, w pełni naturalne, niezwykle pomocne w czasie przeziębień...
0

Jak wzmocnić odporność organizmu?

        Jesień i zima to specyficzny okres, w którym nasz organizm narażony jest na różnego rodzaju infekcje. Jednym ze sposobów na wzmocnienie odporności w tym czasie, jest stosowanie odpowiedniej diety.

Podpowiemy Wam co i jak jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem.
0

Pomysłowe ozdoby choinkowe

Nim się obejrzeliśmy, a kolejne Święta depczą nam po piętach... To najwyzszy czas aby pod lupę wziąć świąteczne dekoracje <3
(C) 2019 Party. Kanapki Warszawa, Bankiety, Catering Warszawa, Torty okazjonalne Warszawa. Polityka prywatności. Działania CSR